fredag 1 februari 2008

Your last regret

I dag när jag lyssnade på Yahoo radion kom en låt jag hörde var gruppen Yellowcard men jag har aldrig hört den låten förr. Den heter "Inside out" och är väldigt bra. Jag kände att jag kunde identifiera mig i texten. Speciellt "If you're lucky I will be your last regret, your only friend".
Den får mig att tänka lite på en kompis och hur vår vänskap gick i bitar. En och en byggde vi upp det igen men sedan hände det en andra gång och jag trodde aldrig jag skulle förlåta henne. Hon fick mig att må jättedåligt och när jag tänker tillbaka på den dagen jag först fick veta allt så kommer jag bara ihåg delar. Jag var liksom helt bedövad och gick i min egen värld. Jag förstod inte riktigt vad som hände. Men hon ljög för mig. Det gjorde riktigt ont.
På ett sätt var det bra att hon gjorde det en andra gång för efter det kom vi närmre varandra igen. Jag var beredd att säga till henne att dra. Jag kunde inte ha en kompis som gjorde så men sen kändes det fel och på något sätt fick vi tillbaka lite av det vi förlorat.
Nu har det gått flera år sedan dess och vi har tappat kontakten där i mellan. Men vi fick kontakt igen och nu pratar vi lite då och då, även om det inte känns som förr. Det är inte samma när man inte träffas ansikte mot ansikte och det är lite svårt när man bor lite längre ifrån varandra.
Jag lämnar er med texten till den braiga låten.

Inside out - Yellowcard

"Here, A little sympathy for you to waste on me
I know you're faking it but that's okay
And I don't want to drag it out
Don't want to bring you down
I never wanted it to end this way

Even if I wanted to
I don't think that I'd get to you
There's nothing I can say to you to make you feel alive again

Here, A little jealousy
I hope you think of me
Hope you wonder where I sleep at night
Cause I feel like I'm inside out
You got me upside down
Maybe I was holding on too tight

Even if I wanted to
I don't think that I'd get to you
There's nothing I can say to you to make you feel alive again

So don't you say goodbye to me
Just turn your back away and leave
And if you're lucky I will be your last regret, your only friend

The two of us we dream like one
The two of us, the two of us
The two of us take breath like one
The two of us, the two of us

The two of us we dream like one
The two of us, the two of us
The two of us take breath like one
The two of us, the two of us

I guess that this is over now
I guess it's called a falling out
But everyday I'm learning how to make it through this life I'm in

Even if I wanted to
I don't think that I'd get to you
There's nothing I can say to you to make you feel alive again

So don't you say goodbye to me
Just turn your back away and leave
And if you're lucky I will be your last regret, your only friend"

1 kommentar:

Anonym sa...

det är härligt med låtar som man kan relatera till. jobbigt dock med vänskap som förstörs eller tynar bort