fredag 8 februari 2008

Dear Bobbie




Låten "Dear Bobbie" av Yellowcard hörde jag för första gången i går kväll. Jag föll för den direkt. Den är verkligen söt och vacker. Jag ville leta upp en video så att ni kunde få höra den så jag kollade runt på YouTube. Live versionerna har tyvärr inte med den gamle mannen och låten får inte riktigt samma känsla utan honom även om den ändå är jättebra. Sen fanns det fan-videos med ett hopklipp av bilder, men jag tyckte inte någon gjorde låten rättvisa. Därför valde jag en som bara har album omslaget så ni bara behöver lyssna på låten och inte har bilder att koncentrera er på.


Jag kollade på en live version och där sa sångaren att han hade skrivit låten om sina mor- eller farföräldrar (han säger grandparents, så jag vet ju inte vilka). Hemskt gulligt. Låten beskriver verkligen äkta kärlek. Lyssna, och njut.

2 kommentarer:

Thina sa...

Föll också direkt, men jag lyssnade en gång till med texten framför mig & jag blev seriöst lite tårögd! Otroligt fin var den!

Stookiglia sa...

Ja, när man har texten med blir det annorlunda för då vet man ju varje ord.
Aww! Ja man blir faktiskt det. Den är hemskt fin och berör.