torsdag 7 februari 2008

Låt Heath vila i frid

Obduktionen av Heath Ledger säger att det inte var självmord men av någon anledning har många människor fått för sig att så kan det inte vara. Han är kändis som dog långt i förtid. Han måste begått självmord. De tror inte man kan stoppa i sig sex olika piller och leva. Eh... Jag vet dem som har ett halvt apotek hemma men de dör inte av alla piller de tar.

Sen en sak som folk inte verkar förstå att tas medicinen med fel dryck kan hemska saker inträffa. Vissa får man till exempel inte ta till kaffe. Men jag ska berätta om några dödsfall orsakade av grapefrukt juice. De tog allergitabletter med juicen och dog. Och det fanns inte som en varning eftersom de inte hade testat den kombinationen. Så nog kan man dö utan att blanda piller och alkohol. Ni skulle bara veta.

Och har ni hört om något som kallas allergisk chock? Ja, det kan också hända. Man kanske inte tål något i tabletterna och får en sådan så att man dör.

Dessutom läste jag på Telegraph att mängden av tabletter i hans kropp inte kan ha orsakat en överdos. Enligt de uppgifterna bara stannade hans hjärta.

Olyckor sker. Sånt är livet tyvärr.
Jag önskar Heath fick vila i frid och att hans familj slapp höra att folk inte tror på att han dog av en olyckshändelse. Det måste vara svårt för dem.

2 kommentarer:

Thina sa...

Jag är på din sida.
Jag vet att saker bara kan hända, tyvärr allt för väl.

Det enda jag reagerade på var den lustiga formuleringen som jag läste om hur det hela hade gått till.

Dock måste jag ju medge att det inte var konstigt om man undrade vad som verkligen hänt till en början, mycket har ju hänt inom kändisvärlden genom tiderna som är otroligt tragiska & very much liknade detta - innan sanningen kom fram och man bara hade sina spekulationer.

Stookiglia sa...

Det gjorde jag med lite. Den artikeln var motsägelsefull. Samma gång det stod "olycka" stod det också att han dog av "pillercocktail". En aning förvirrande.

Från början trodde jag med att det kunde vara självmord, men jag trodde inte definitivt på det. Sen ju mer man fick veta förstod jag att det hela inte var självmord.