onsdag 13 februari 2008

5års jubileum

Väldigt länge var låten "Bittersweet" bara en liten trudelutt man hörde i ett klipp med John Mayer och Kanye West men så äntligen kom hela låten. Jag är inte direkt förtjust i hip-hop men Kanye är en av de bättre rapparna och denna låten är bra. Man kan inte annat än att gunga med i rytmen, och sjunga med i refrängen.

I dag är en dag jag alltid kommer minnas. För på denna dagen för fem år sedan såg jag John Mayer live i Köpenhamn. Det var en av de bästa dagarna i mitt liv. Han är grymt bra live! Och kan ni tänka er, han tittade på mig och mina vänner på håll men vi var för dumma för att fatta att det var han innan han stack in på hotellet. Vi förstod det när några tjejer tog bilder tillsammans med honom, men då var han för långt ifrån. Men sen på konserten fick vi platser längst fram och vi fick se riktig magi och kärlek. Den mannen alltså. Han är världens bästa musiker. Nu får han faktiskt komma tillbaka snart. Jag är sur på honom för tydligen har han inga planer på att göra det. Usch!

2 kommentarer:

niffin sa...

Det måste varit något helt fantastiskt - att sitta längst fram.. - å!! - på den konserten.

(Viktiga konsertårsdagar måste man hålla. Till valborg & sista juni kommer "mina två" - det är jämna också. ;)

Stookiglia sa...

Ja det var det. Fast vi stod upp ;) Haha!!

Så klart man måste! Åh! Är båda jämna? Vad häftigt! Då får du fira extra de dagarna :)