onsdag 31 december 2008

Filmåret 2008

Idag tar jag det sista, det bästa ur film/tv-serie världen 2008.
När jag tittade på en lista över filmer som släppts 2008, såg jag att av alla dem hade jag faktiskt sett så många som 11 stycken. Lite fler än cd-skivorna. Haha!!

Bästa filmerna 2008: Jumper, Horton Hears a Who & My Blueberry Nights
Bästa serierna 2008: Cityakuten och Robin Hood (den visades i Sverige 2008 även fast den spelades in 2007 så därför räknar jag den ändå

Sämsta filmen 2008: Kung Fu Panda
*hoppar över sämsta tv-serie eftersom jag aldrig fortsätter titta på serier som är dåliga*

Bästa händelserna inom film och tv 2008: Trailern för Dragonball släpptes. Nästa år kan man åter igen se Emmy Rossum i en film. Woho!
Cityakuten har verkligen gjort bra handlingar i deras sista säsong någonsin. Det är så kul att se massa gamla, bekanta ansikten.

Sämsta händelserna inom film och tv 2008: Var kommer all facination för The Hills ifrån? De är överallt! Jag vill bara gömma mig så man slipper se hemska Speidi. Nej, de är får mycket överallt och serien är bara tråkig med en massa överklass typer som pratar jobbigt.
Allt tajt om Brad Pitt och Angelina Jolie. De är inte bättre skådisar än alla andra. Angelina är ju inte ens trovärdig i Wanted. Skulle den spinkiga ens orka lyfta de skjutvapnen? Jag är så trött på dem. De är överskattade.
Till sist... År 2008 förlorade vi underbara Heath Ledger. Han var en riktigt bra skådis. R.I.P.

4 kommentarer:

niffin sa...

Det var underbart att få se Dr Greene & Romano i senaste avsnittet! Och helt naturligt var de där. Verkligen skickligt gjort att skriva det avsnittet.

Stookiglia sa...

Ja, visst var det! Vi har länge undrat hur sjutton de skulle få in Dr. Greene. Men vad bra de fick in honom. Och alla andra. Verkligen genomtänkt och bra avsnitt.

Unknown sa...

Jag håller delvis med dig om sämsta program:The Hills är botten.Men det fanns en ljusglimt:"Where the Light is"(musikdvdn jag tyvärr inte har)och Robert Plant och Alison Krause CD,den slår dem alla med hästlängder.

Tyvärr har jag inte sett så mång filmer som är producerade i år då jag tycker Hollywood har blivit sämre och sämre på att skapa bra film.

God fortsättning på dig,
Monica.

Stookiglia sa...

Monica: Var det i år Where the Light is kom ut? Mitt minne är dåligt. Haha!! Ja, isåfall ska den ju egentligen vara på min musiklista för den är ju grymt bra!! Den får du införskaffa ;)

God fortsättning till dig med :)