tisdag 16 december 2008

Jag har fått min upplevelse

Vilket konstigt uppvaknande man fick idag! Eller ja... Jag var vaken men försökte somna om så istället blev jag ännu mer vaken.
Helt plötsligt började hela huset skaka och det var ett dovt, men ändå högt mullrande. Först var det som om en snöplog körde utanför men man hörde inget skrap så det kunde inte vara det. Sekunden efter förstod jag att det var ett jordskalv.
Vet förresten någon var gränsen för att kalla det jordskalv eller jordbävning går?

Man blev lite omskakad. Känslan är obeskrivlig men det kändes så spännande. Jag har varit med om det en gång innan men det kändes inte lika kraftigt. Då satt jag i soffan och kände hur den gungade fram och tillbaka lite.
Detta var 4.7 på Richterskalan, vilket känns som väldigt mycket.

Så de som säger att årets julklapp är en upplevelse, då har jag redan fått min julklapp. Hahaha!!!

Jag tänkte bara berätta lite snabbt med om en film jag såg i helgen. Äntligen såg jag Harry Potter och Fenixorden. Men vad besviken jag blev!
Den började bra och spännande. Spänningen höll i sig, men inte det bra. Plötsligt kände det som att de speedade upp allt för att hinna med. Men likväl missade dem att förklara vad det var för saker i det svarta rummet. Man fattade inte att det var profetier. Jag frågade min mamma om hon fattade (jag har läst boken men det har inte hon), men det gjorde hon inte.
Så den var en besvilekse. Det kändes som de stressade allt men ändå fick de inte med något relevant.

3 kommentarer:

niffin sa...

"Så de som säger att årets julklapp är en upplevelse, då har jag redan fått min julklapp".

Haha, vilken superexklusiv julklapp! :P

(Vad jag förstått så är jordskalv & jordbävning samma, men det verkar som jordbävning används mest när det blir större följdverkningar osv.)

Apropå HP: du har väl fortfarande den sista HP:n oläst? *är jätteavis*

Stookiglia sa...

Japp. Visst är det ^_^

Okej. Då är det kanske så. Vet bara att jordskalv oftast är om mindre, men jag trodde kanske de räknade på något speciellt utslag på Richterskalan.

Ja, den sista boken har jag kvar att läsa.

Anonym sa...

Haha... Årets Upplevelse, den var bra. Det är inte vart år man får årets julklapp.... =P