måndag 15 december 2008

En söt påskhare i julkalendern

Är det någon av mina kära läsare som kollar på årets julkalender "Skägget i brevlådan"?
För en gångs skull längtade jag till julkalendern. De senaste åren har den bara varit kass, men jag har ändå följt de mestadels. Ja, förrutom Allram och Höjdarna eller vad den hette. Fy sören vad dålig den var!
Detta året hade jag stora förhoppningar eftersom Anders & Måns skulle vara med och jag tycker de är så roliga.

Så vad tycker jag nu när 15 avsnitt har gått?
Jag tycker faktiskt att den är bra och rolig. Den har liksom klassiska Anders & Måns repliker. Måns är ju ofta elak mot Ankan och det är även hans karaktär i julkalendern. Man märker verkligen att Måns har varit med och skrivit manuset. Haha!! Den lilla sadisten ;D

Det är även kul med alla gästskådisar som man känner igen. Snacka om konstigt när Hipp Hipp Jolanta inte bröt på polska. Hahaha!!

Jag har hört att många inte gillar den för att den inte är julig. Jaha... Så tomten är inte julig? Okej. För hela julkalendern går ut på att de försöker hitta tomten, och för mig är det jul.

Det jag inte gillar med den är att det är en steril miljö. Det är tråkigt tycker jag. Men de har gjort det bättre att titta på genom de färgglada kläderna som tur är. Hade de varit som alla statister, beiga, då hade jag inte tyckt om att titta på det.
Sen fattar jag inte hela det här kyckliggrejet med hönshjärnor och ägghuvud. Det tycker jag är väldigt töntigt. Min mamma har en teori om det, men efter dagens avsnitt vet jag inte om den kan funka. För isåfall skulle Påskharen vara som kycklinggänget... Men vi får väl kanske svar på det.
Och det sista jag tycker är ett störmoment är roboten. Det känns bara som utfyllnad när någon råkar trycka på fjärrkontrollen och man ser att roboten gör något dumt.

Jag måste bara avsluta med att säga att Johan Glans var så oerhört söt i dagens avsnitt! Han passar perfekt som Påskharen. Urgullig!! Johan Glans är så härlig!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har faktiskt inte sett ett enda avsnitt, när jag skulle se ett så hade jag tagit fel på tiden. =P
Låter iaf. lite rolig, speciellt med roliga gästskådisar som är med.

Anonym sa...

Inte sett ett enda avsnitt här heller :P
Men måste bara säga att jag läste i Petras kommentarer där du skrev att du knappt ens vet vad bloggkoll är, haha jag har ju dej på bloggkoll och ser varje gång du skrivit ett inlägg. Så nångång måpste du ju ha reggat dej där ;) Hehe!
Adressen: www.bloglovin.com

Stookiglia sa...

Jasså har ni inte det. Det var ju synd. Hade velat höra fler synpunkter.

Sandra: Va? Men...Jag har aldrig varit på den sidan! Isåfall i sömne. Haha!! Den enda jag är på är nyligen.se

Anonym sa...

Nej men vad skumt då :/ Då måste du reggat dej i sömnen, haha :P

niffin sa...

Jag har sett såpass lite så jag egentligen inte kan uttala mig, men vilken tur jag hade! Råkade komma in precis när påskharen Johan Glans var & första tanken var att han var så söt där! :D

(Så kul med Anders östgötska också.;)

Stookiglia sa...

Sandra: Ja. Det är väl enda förklaringen ;)

niffin: Jasså du såg honom? Vad bra! Hihi!!
Ja, visst är det! Jag älskar Anders dialekt! Men man hör att han lagt på en skånsk betoning ibland och att vissa ord säger han nästan på överdriven skånska. Haha!! Han är så härlig!