torsdag 11 december 2008

I'm...feeling

I eftermiddags ville min syster kolla på Pinoccio, och undrade om jag också ville titta på den. Jag var inte på humör för den, men det fanns en film jag var sugen på att se som det var längesedan man såg, nämligen "Grinchen - Julen är stulen" med bl.a. Jim Carrey.
Det var så kul att se den igen. Den är så bra och julig! Så därför passar den ju perfekt nu inför julen.

Det dumma var att vi fick spola långt eftersom på VHS band har de först en dubbad version och efter den filmen kommer den på engelska med textning.
Jag fattar inte hur engelskspråkiga kan se den utan textning för jag hade svårt att höra vad Grinchen sa.

Har någon av mina läsare missat att se denna filmen tycker jag att ni ska ta er till närmsta videobutik och hyra den nu. Fast nu kanske den kommer gå på TV under julen... Ja, jag vet inte. Haha!! Men ni borde se den.

Har ni följt "Robins"? Då kan jag berätta att gången då jag, min syster och hennes kompis var publik måste ha varit den bästa. I alla fall den gång de hade mest material, för varje avsnitt sedan vi såg det har haft minst ett skämt som de visade för oss men som de inte kunde ta med. Snacka om att vi valde en bra gång att gå! Jag undrar om det kommer vara något inslag vi sett i morgondagens avsnitt. Det återstår att se. Det är egentligen bara ipred mannen kvar nu tror jag.

2 kommentarer:

niffin sa...

Var det någon Ipredman ikväll? *såg ju Idol* Skulle verkligen vilja se det! :P

(Har faktiskt inte sett Grinchen med Carrey. Däremot gick en tecknad version för länge sen som hette "Grinxen" med svenskt tal. Det var i jullovsmorgon-TV.)

Stookiglia sa...

Nej, det var det inte. I kvällens hade jag faktiskt inte sett något innan :P

Jasså inte? Den är himla bra. Jag skulle vilja se den tecknade med någon gång.