tisdag 30 december 2008

Musikåret 2008

Imorgon är det nyårsafton så därför tänkte jag summera lite av det bästa jag hört, sett och läst 2008. Det kommer bli tre inlägg, ett för varje.
Här börjar jag nu med musikåret 2008.

När jag kollade på internet vilka album som släppts under året märkte jag att jag faktiskt bara har hört två av dem. Hahaha!! När det kommer till singlar har jag ingen aning för en lista med alla singlar 2008 är för lång för att jag ska orka med att läsa.

Skivorna jag hört som släpptes 2008 är Gavin DeGraw's självbetitlade album och James Morrison's senaste skiva. Vilken tyckte jag var bäst? Ja, det är ju lite orättvist att svara på den kanske eftersom jag bara har lyssnat på James skiva en gång. Men jag måste ändå säga att den är bäst.

Bästa album 2008: James Morrison - "Songs for you, truths for me"

Bästa händelserna inom musiken 2008: Britney Spears comeback. Äntligen verkar hon ha fått ordning på sitt liv och hennes nya låtar är bättre än de från förra skivan. "Womanizer" sätter sig verkligen i huvudet och är trallvänlig. Go Britney! Kul att se henne må bra igen.

Sämsta händelserna inom musiken 2008: Madonna. Hon är så överskattad och jag är så förbannat trött på henne. Hon har gjort sitt. Ta och pensionera dig.
Scarlett Johansson släppte en platta. Jag vet inte om ni har hört något från den, men det jag har hört är riktigt dåligt. Det är bara tråkmusik. Man rynkar på näsan och gäspar av den.
Nästa person är tydligen två personer, Beyoncé/Sasha Firce. Vad då ha problem? Dessutom tycker jag hon har blivit så divig och tråkig.
Till slut vill jag bara säga att Katy Perry's "I kissed a girl" är så uttjatad. Okej, den var bra i början när man hörde den, men efter att den spelades non stop på radion blir jag nu galen så fort de spelar den. Gah!! Ge mig något bättre!!
2008 blev jag så besviken på Jason Mraz nya version av "I'm Yours". Då kändes han som en sell-out. Visst, den är bra men inte alls som den äldre versionen.

Det har säkert hänt mer som är bra och dåligt men det kommer jag inte ihåg just nu så därför får det vara som det är helt enkelt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller fullt med om de sämsta händelserna inom musik. Madonna var grym förr i tiden men att en 50+ fortfarande försöker leka 80-tal är bara pinsamt.

Britneys nya skiva är kanon, inget fan av henne ivanliga fall men just denna skivan är riktigt bra.

Stookiglia sa...

Vad kul att du håller med, Allie.
Jag har faktiskt inte hört hela hennes skiva, men nu blir jag ännu mer nyfiken. Singlarna har ju verkligen varit catchy.

Anonym sa...

Heej!

Kul me en musiklista:)
Håller me om Madonna, kvinnan är läbbig! Britney suger totalt enligt mig, borde inte få kallas musik! Ja tycker Beyoncé bara blir bättre o bättre, ska se henne Live in Maj, ska bli sjukt kul!
Gavin + James = bra!!!

Hoppas du hade kul på nyår:)

p.s ja har oxå skrivit ett musikåret-inlägg på min blogg, ifall du vill kolla:)