lördag 6 december 2008

Grammy nomineringarna 2009

Jag är så arg på Blogger för tillfället. Jag kan inte ta bort min dumma header. Tänk om jag aldrig får bort den. Då kommer den vara kvar där även mitt i sommaren. Om så blir fallet tar jag nog och skrotar denna bloggen. Så jävla idiotiskt! Blir det såhär kan de ju varna eller göra så att det inte alls går att ladda upp gif. filer.

Men nu vill jag inte prata mer om det.
Jag hade nämligen tänkt prata om den 51:a amerikanska Grammygalan. Nu har de tillkännagett alla nominerade. Listan hittar ni på grammy.com.
Där är inte så många bra och inte så många man känner till så bra heller. Men de man inte känner till kanske är bra, friska fläktar.

Men vet ni? John Mayer har fått hela fem nomineringar :) Det är helt underbart!! Snacka om att jag kommer hålla tummarna när tävlingen går av stapeln nästa år.
Men jag fattar inte riktigt hur "Gravity" är i rock-kategorin. Och jag förstår faktiskt inte heller riktigt varför den ens är med, för den är ju "gammal". Den var ju nominerad förra gången med. Och den är inte alls lika bra som JM3 versionen av den låten. Trions version är helt fantastisk, men när bara John kör den blir den faktiskt mer tråkig.

Förrutom John kommer jag även heja på Sara Bareilles, sen vet jag faktiskt inte fler just nu. Man kommer ju inte ihåg alla. Och sen är det förstås beroende på vilka kategorier artisterna är med i också. Där kanske är ett par i samma man gillar men att en är snäppet bättre.
Men John förtjänar att vinna i alla sina kategorier. Han är verkligen bättre än de han tävlar mot.

4 kommentarer:

niffin sa...

Har lagt upp samma bloggmall & header på min testblogg nu. Laddade upp headern direkt från datorn - för att länka till den gick inte alls. *hm*
Men lika omöjlig att få bort är den är det! Ska kika på de där html/css-koderna imorgon.
*Det ska gå*. ;)

Go, John!! :P

Stookiglia sa...

Men vad besvärligt det ska vara! *hytter med näven åt Blogger*

Anonym sa...

Jättesöt header <3
Men synd om du inte får bort den sen :/

niffin sa...

Det går!! :P *mejlar dig*