söndag 27 januari 2008

Vad hände med John's blogg?

Vad tusan håller John Mayer på med? Han har raderat alla sina blogginlägg förrutom ett nytt som är väldigt kryptiskt. Varför?! Jag vill ju kunna gå tillbaka och läsa allt det roliga, smarta och intressanta som han har skrivit. Fy vad dumt gjort av honom. Jag vill gärna veta varför, vad som orsakat det hela.

För er som inte vet är John Mayer den bästa musiker och låtskrivare i hela världen. Jag har älskat hans musik sedan jag fick hans debutalbum "Room for squares" en julafton. Vet inte om det var 2001 eller 2002. Sedan dess har han alltid varit nummer ett.
Hans röst är så vackert avslappnande och det är en äkthet i den. Genom åren hör man verkligen skillnad. Han har jobbat mer med rösten och kan nu ta högre toner. Det tror jag han är mycket glad för. Haha!!
Han är en grym gitarrist. Fråga nästan vilken känd amerikansk gitarrist som helst om vad de tycker om John så säger nog alla att han är jäkligt bra. Han är väldigt respekterad för gitarrspelet och har fått spela med många stora.
Skriver han låtar då? Ja-a då! De bästa som finns. Han har så fina texter och melodier. En av favoritlåtarna när det kommer till musiken är "Slow Dancing in a Burning Room". Om man släpper in den låten får man uppleva något fantastiskt. Man kan nästan känna hur man svävar om man blundar och blir ett med musiken. Speciellt i introt och solot. WOW säger jag bara.

Ja, det var lite kort om min kärlek för John. Tro mig, det lär komma mer. Mycket mer.
Han är mitt förflutna, mitt nu, och min framtid. Mitt allt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker iofs att JM är den sämsta musikern jag någonsin hört. Jag förstår inte hur han har lyckats då hans låtar enligt mig inte får en att uppleva något fantastiskt. Nej det är ingen artist jag gillar eller respekterar. Men alla kan vi inte tycka lika.

niffin sa...

Jag hade aldrig hittat John om det inte varit för dig, Stookiglia!
Och föll som en fura gjorde jag -
& jag faller än. ;)

Så synd på blogginläggen. :(
Hoppas han tagit backup på dem eller något - så bra som han skriver.

Stookiglia sa...

Jag förstår inte ens varför du kommenterar detta inlägget av alla jag skrivit när du ändå inte har något vettigt att säga. Jag förstår att inte alla gillar honom men du kan inte säga att han är den sämsta musikern eller att du inte respekterar honom. Han har inte gjort något mot dig.

Soul bird: Du har ju en väldigt spridd och oftast jättebra musiksmak. Du är verkligen en all-ätare.
Jag är hemskt glad att jag kunde föra hans musik vidare till en annan själ som verkligen förstår.
Ja. Jag förstår inte varför han tog bort allt. Jag vill att han ska berätta.

Anonym sa...

Jag bryr mig inte om Mayer, vet inte vem det är, men du "Stookiglia" alla har rätt att ha åsikter och om nu Amanda har den åsikten så får ju du respektera hennes åsikt, du kan inte förvänta dig att folk ska hålla med dig.

Anonym sa...

en sak till i övrigt tycker jag temat på bloggen är intressant. Ovanligt mot vad man annars läser.

Stookiglia sa...

Om du nu inte bryr dig om John Mayer "Erika Björk", varför kommenterar du då? Är det bara för att försvara någon du inte ens känner? Eller du känner "Amanda"?
Som jag skrev i min förra kommentar förstår jag att inte alla gillar honom men att uttrycka sig som "Amanda" är bara dumt.

Detta är min blogg och jag vill inte höra så hårda ord mot en underbar människa jag ser upp till. Särskilt inte när det verkligen märks i mitt inlägg. Jag bad inte om att få höra vad andra tycker om honom.

Nu är detta inlägget stängt för fler dumma kommentarer. De kommer bli raderade.