söndag 13 januari 2008

Inlägg nummer ett

Titta! Nu har även jag en blogspot blogg. Är det inte otroligt så säg.

Jag har funderat ett tag på att fixa en blogg på svenska och nyligen fick jag idén att blogga om vad jag älskar mest här i världen, nämligen musik. Men sen kom jag att tänka på filmer. Filmer är ju ingenting utan musik, så de måste också inkluderas. Och böcker då? Det är ju kul att prata om bra böcker man just läst. Så denna bloggen kommer handla om mina åsikter när det gäller olika media.
Jag kan varna redan nu att jag har väldigt starka åsikter när det kommer till musik så det kan hända att jag ibland dissar sådant jag inte tycker om. Men tro mig. Om jag gör det så har jag en riktigt bra anledning.

Tittar ni på West End Star som går lördagar på TV3? Jag gör det. Det är så förfriskande att se människor som faktiskt kan sjunga, tävla i musik.
Jag har inte direkt gillat Victoria Krantz. När hon sjöng "Whising you were somehow here again" ur The Phantom of the Opera blev jag så arg. Det var hemskt! Hon slaktade låten! Och jag som älskar den.
Men sen har hon blivit bättre och igår när hon sjöng "Send in the clowns" ur A Little Night Music...Wow! Hon var bäst! Vilket inlevelsefullt framträdande! Och vilken vacker skönsång. Jag blev helt tagen.

Ja, det var det inlägget. Jag hoppas ni kommer förbi och läser lite då och då.

3 kommentarer:

niffin sa...

Wii, hällouw! Ska bli så kul att följa din blogg! :)
(*har satt videon till reprisen på West End Star ikväll* ;)

Anonym sa...

Nämen titta där är du!! =D
Hitta dej genom niffin... wii va kul!!

Stookiglia sa...

Ja, här är jag ;D
Vad kul att du tittar in!