onsdag 23 januari 2008

Heath Ledger 4 april 1979 - 22 januari 2008



Sent igår innan jag skulle gå och lägga mig fick jag reda på att skådespelaren Heath Ledger hade dött. Jag kunde inte tro mina ögon. Jag var helt mållös. Inte kunde det vara sant. Kunde det? Det kändes som ett jätte elakt spratt. Jag har läst innan om aprilskämt där folk sagt att kändisar har varit döda fast de inte har det. Folk kan vara så grymma ibland. Jag trodde nästan att jag i morse skulle få se att det hela var ett missförstånd. Men nej, det var sant och jag kan inte förstå det.
Heath var en jättebra skådespelare och från vad jag har sett verkade han dessutom vara en härlig person.
Detta prat om att det var självmord blir jag lite irriterad på. Man vet ju inte ännu så man ska inte dömma det i förväg. Plus det senaste jag läst är att hans sömnmedicin verkar ha haft väldigt konstiga och farliga bieffekter, alltså inget han har kontrollerat. Jag trodde först att det kunde ha varit självmord, även om det inte verkar likt Heath. Men nu...Nej, det var inget han gjorde avsiktligt. Det tror jag inte.
Sen alla dessa bilder och även videor på när liksäcken bärs ut...Jag tycker det känns så hemskt. Jag mår nästan illa av att se bilderna. Det känns respektlöst. Han är död, snälla låt honom få ha sin frid nu.

Tankarna går ut till hans familj, framför allt till hans lilla dotter som aldrig kommer få uppleva de underbara stunder hon hade kunnat få med sin pappa.
Vila i frid.

1 kommentar:

niffin sa...

De t o m streamade live utanför bostaden... :\
Ja, man mår riktigt illa av sånt.
Det är alltid någons son eller dotter, mor eller far. Verkar som de inte tänker alls, "hyenorna". :(