torsdag 2 oktober 2008

Another way to kill music

Gör mig en tjänst. Titta på denna videon, eller framför allt, lyssna! Detta är den nya Bond låten "Another way to die". Musiken tycker jag är riktigt "Bond-ig" och känns väldigt maffig. Men sen öppnar Alicia Keys och Jack White sina trutar. Vad kommer ut? En himla massa oljud! Vad är detta för något? Som instrumental kan den vara väldigt bra, men med sången är den riktigt dålig.

Jag gillar inte James Bond men musiken brukar oftast vara väldigt bra. Som låten till förra filmen av Chris Cornell. Den var skitbra! Och nu kommer detta! Vad fasen är detta?

Nej. Fler sammarbeten med Alicia och Jack vill jag aldrig mer höra.

Alicia. Gå tillbaka till att arbeta med John Mayer istället. Ni gjorde himmelsk musik tillsammans. Med Jack White tar ni bara död på den.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Aj, aj, aj. Vart ska låten ta vägen?! Det händer inte ett smack i mina Bondgener. Inga rysningar. Ingenting. Rent blaha, för att säga det milt. Hoppas att filmen är bättre. Annars gråter jag.

Cornflower sa...

oj! Här va ja på väg att total-såga men ja kan nog tyvärr inte hålla me dej.. Tycker att dom är en bra match tillsammans! Men musiken tycker ja däremot låter skum.. för seg liksom..

Skäll inte på mej nu ;)

Stookiglia sa...

niina: Hoppas du gillar filmen då åtminstone.

cornflower: Klart jag inte skäller på dig för det :P
Vi tycker alla lika. Jag hade nog mer skällt om du hade totalsågat John ;)

Cornflower sa...

skulle ja ALDRIG göra;)