måndag 29 september 2008

Jag förstår Jonas Armstrong

Vissa av er kommer kanske ihåg att jag skrev att jag inte ville att Jonas Armstrong ska sluta vara Robin Hood. Jag har ändrat mig. Efter gårdagens avsnitt, säsongsavslutningen, önskar jag nu att han redan lämnat serien efter sin andra säsong.
Om ni inte har sett det ännu råder jag er att sluta läsa. Men det är egentligen ingen spoiler eftersom avsnittet har gått på TV.

I säsongsavslutningen hände något som jag inte alls hade väntat mig. Guy dödade Marian med sitt svärd. Jag trodde hon skulle repa sig. Jag trodde Djaq (Som de för övrigt textade "Jack". Vem är det liksom?) skulle kunna rädda henne. Hon har ju dött en gång innan. Men denna gången dog hon verkligen. Min syster kollade på internet för säkerhets skull, men det blir ingen mer Marian. WHY?!
Nu förstår jag verkligen varför Jonas slutar efter tredje säsongen. Jag önskar han hade slutat med Lucy. Efter att hon dog skulle han antingen kämpat mot någon tills han dog, eller också skulle han tagit sitt liv så att de fick dö tillsammans. Dumma, jävla skit!

Fy vad besviken jag blev. Hur ska de nu kunna fortsätta? Robin är inget utan sin Marian. Man vill se hur de kämpar för sin kärlek! Gaaah!! Vad frustrerande detta är!

Dessutom är nu även Djaq och Will ute ur bilden eftersom de stannar i "The Holy Land". Vad händer? Alla försvinner. Då borde de faktiskt lagt ner serien. Det enda jag ser fram emot nu är att min favorit Martin Delaney ska gästskådespela i ett avsnitt nästa säsong.

Finns det några fler Robin Hood fans? Vad tycker ni om det som har hänt?

9 kommentarer:

niffin sa...

Ja, du vet vad jag tycker - ungefär som du alltså. ;) Sen har jag ju en soft spot för Much, så det skulle väl vara den enda anledningen att titta vidare! :D

Stookiglia sa...

Jo, det håller jag med om. Much är underbar. Och eftersom man sett två säsonger, kommer jag även se nästa (och för att då se Martin med såklart). Men det kommer inte bli samma sak. :(

one_of_the_outlaw sa...

Dude! Jag fattar poängen. Jag grät i 2 timmar efter att Marian dog. Det var hemskt. När Guy mördade henne så skrek jag som fan. Mamma trodde att huset höll på att brinna ner. Men om Robin hade tagit livet av sej så hade sheriffen vunnit. Nu i sista säsongen kommer sheriffen att förlora och Robin stå som en vinnare, det tror jag nog. För Marians skull! Innan han sa att han skulle hoppa av som Robin Hood så var det för att han ville inte att serien skulle fortsätta i all evighet och missta tittare. Men säsongen som kommer är säkerligen värd att vänta på :D / Millan, one of the outlaw

Stookiglia sa...

Tack för din kommentar one_of_the_outlaw!
Kul att veta att det finns fler som älskar Robin Hood.
Ja, du har ju helt rätt i att sheriffen hade vunnit om Robin hade tagit sitt liv. Tänkte inta alls på det. Tänkte bara på hur arg jag blev att Marian blev mördad.
Vi lär väl få vänta ett år på nästa säsong men det ska bli intressant att se vad de gjort med serien.

Miriam sa...

Jag har inte sett sista avsnittet i 2:a säsongen utan bara den scenen där Marion dör och jag grät oxo.... Men jag ser fram emot nästa säsong som bara den för att få se vad som händer... serien måste väl ändå sluta med att nån vinner?

Stookiglia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stookiglia sa...

Det vet man aldrig, Miriam. Ibland låter de det vara osagt vem som vinner.
Jag hoppas du har sett att den tredje säsongen går på lördagar på TV4 runt lunchtid (de ändrar det för varje vecka verkar det som).

Anonym sa...

Jag kan inte fatta hur BBC kan göra ett sådant slut. Ingen kan ju vara för det. Detta har varit min absoluta älsklingsserie. Från sheriffens målade tånaglar och birkenstock till att Robin inte vill döda och att i denna serie slår det verkligen gnistor om Marian och Robin som ingen dramatisering om Robin förr har lyckats fånga och sedan dör hon. Kan man skriva till BBC jag skulle sannerligen vilja ha en förklaring. I varje film om Robin från Walt Disney till Costner så har de ett lyckligt slut dom gifter sig och lever lyckliga alla dagar. Detta är ett brott mot drama lagen. Fy sjutton vad besviken jag blir

Stookiglia sa...

Sheriffens målade tånaglar, ja. Haha! Det var en fin liten detalj.

Robin och Marian hade verkligen kemi. Det var verkligen dåligt att de dödade henne. Men det var ändå fint med det allra sista avsnittet av serien.