söndag 2 mars 2008

Glögg + Björn = Sant



Jag är ett stort fan av TV-serien Dark Angel. Efter att den slutade gå skaffade jag alla avsnitt på DVD. Jag tycker den är en väldigt bra serie. Det var också i den Jessica Alba hade sitt stora genombrott. Efter den har hon varit med i flera filmer men det är inte många som har intresserat mig. Det har mest varit löjliga filmer där hon ska gå runt i bikini hela tiden och där det inte finns mycket till handling. Men nu har hon börjat göra lite andra filmer och det är jag hemskt glad för.
I fredags såg jag på "Awake" där hon var med. Den var väldigt bra! Det är mer sådana roller som hon skall göra.
Hayden Christensen gjorde ett jättebra jobb med sin roll. Han var väldigt övertygande. Jag har inte sett honom i någon film sedan "Star Wars" så det var kul att se honom igen.
Men det är ju så läskigt att det kan hända i verkligheten. Att man kan bli nedsövd men ändå inte. Det ser ut som man är det för musklerna är helt förlamade men man hör allt, känner allt... Usch! Vad räligt!
Men filmen är riktigt bra.

Vet ni vad? John Mayer har sammarbetat med Fall Out Boy. De har gjort en cover på Michael Jackson's gamla hit "Beat it". Men var är John undrar ni kanske? Ja tyvärr spelar han bara lite gitarr, så gitarrsolot är han. Men hade jag inte vetat det hade jag aldrig kunnat ana det för det är inte det minsta likt hans stil.
Jag är inte så förtjust i sångarens vibrato i rösten men man sitter ändå och diggar. Låten drar en med sig. Men som sagt så stör jag mig rösten. Han låter liksom lite rädd på något sätt. Och så gillar jag inte Pete Wentz... Haha!! Men det till trots är deras cover inte så illa.

I går bojkottade jag Melodifestivalen så gott jag kunde. I alla fall bidrag nummer 6. Jag blir så arg när jag ser och hör henne. Hon är nämligen ingen trevlig person. Och jag säger inte bara det, jag vet det.
De andra bidragen var inget att hurra för de heller. En riktigt dålig omgång.
Men Björn Gustafsson var skitrolig! "Var får jag allt ifrån? Glöggen!" Haha!! Han är för härlig!

Nu ska jag gå och se på reprisen av "Let's Dance".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Björn äger hela melodifestivalen :D

Thina sa...

Är det meningen att man ska kunna höra låten om man klickar på länken? För det kan inte jag i så fall... :(

Jaaa! Björn får lajf! <3 Även om jag måste erkänna att det kanske inte var det allra bästa under hans Melodifestival-tid... Och var det bara jag, eller fick han vara med kortare den här gången än vanligt?

Stookiglia sa...

Maria: Så sant!

Thina: Ja. Det funkar för mig. Man kommer till Fall Out Boy's sida och där finns en play ikon som man trycker på så börjar den spelas upp.

Det är alltid för lite Björn och för mycket melodier ;) Haha!
Nej men jag vet faktiskt inte. Lite mindre tid var det kanske.