onsdag 26 mars 2008

Johan Glans - World Tour of Skåne

I kväll hade komikern Johan Glans två föreställningar på Kristianstads teater. Jag var på den första tillsammans med mina föräldrar och min syster. Bara två stolar bort satt dessutom min bästa vän och hennes föräldrar. Jag visste om det sedan en tid tillbaka men vi hade inte planerat att gå båda två, vilket var väldrigt roligt.
Nu till kvällen av komik.

Det började väldigt roligt. Man hörde bara Glans som undrade om vi mådde bra och vi skrek "Ja!". Så klart fick vi upprepa oss ännu en gång och när vi hade gjort det sa han att det kändes som den rätta saken att säga och han hoppades vi skrek mer för han var inte där och kunde inte höra oss. Det hela var en inspelning. Hahaha!! Han hade spelat in det på vinyl för det är så mycket bättre ljud...och då började den hacka så klart. Hahaha!! Och han hade samma inspelning till alla platser så därför lät det så kul när en stockholmsk röst tryckte in "Kristianstad". Det meddelandet var för roligt!

Fört ut var komikern Martin Svensson som inte är lika känd. Min syster har sett honom en gång innan när han värmde upp publiken till "Robins".
Han var i alla fall väldigt rolig han med. Han fick min syster att känna sig väldigt gammal när han räknade upp saker som fick honom att känna sig gammal. Haha!!
Nästan hela sitt framträdande försökte han få fram ur oss vad som var bäst med Kristianstad men ingen kom på något. Haha!! Och sedan mobbade han dem på första våningen genom att kalla de bönder. Och en var speciellt mobbad för hon kom från Fjälkinge. Han sa "Så du ville bara åka in till stan. Har du sett? Här finns det rondeller!!". Och då svarade hon med att de hade faktiskt två i Fjälkinge. Ojoj! Hahaha!!

I pausen sprang jag runt hela teatern för att hitta min bästis och vi snackade lite.

Sen var det dags för Johan Glans. Fan vad rolig han var! Man började ju asgarva direkt! När han sjöng sitt "theme" höll jag på att dö! Jag skrattade så jag grät! Hahaha!! Han sjöng temat från "Shaft" och bytte ut namnet till ett mycket pipigt "Glans". Så ni kanske kan liste ut lite hur det lät. Fan vad jag grinade alltså. Han är helt underbar! Snacka om att magmusklerna fick jobba under kvällen.
Och Johan berättade att han hade googlat Kristianstad och då fått reda på lite. Men vet ni vad han hade läst? Att vi är den mest fladdermustätaste staden i Sverige. Hahahahahahahaha!!!! Va? Ja, det var vad han hade läst. Så drog han då massa skämt om det. Vi får sitta på uteserveringar och vifta bort alla fladdermöss och springa genom Tivoliparken och skrika för de flyger runt överallt. Hahaha!! Jag har då aldrig haft de problemen. För skojs skull kollade jag på wikipedia och han ljög inte. Det står där! Kollar under "geografi". Det är ju helt sjukt! Där ser man. Johan Glans har lärt mig något nytt.
Det bästa var hans avslut. Jag såg honom ta upp glaset mot munnen och...JA!! Han gjorde sin berömda Darth Vader. WOHO!!!!

Ja, det var lite kort om min underbara kväll. Jag kommer inte ihåg hälften av skämten just nu men de var jättebra.
Och en rolig sak, Johan verkar dela min mening om spettkakan. Han var inte heller så förtjust i den. Hihi! Och nu kommer jag aldrig åka för att se på hur de tillverkas. Inte efter hans lilla historia. Haha!!

Johan Glans är helt underbar! Jag vill se honom igen. Fan vad rolig han är!
Ett stort tack till Martin Svensson också. Han är med jävligt rolig!

3 kommentarer:

niffin sa...

Vilken kul kväll ni verkar ha haft!! :P Det känns nästan som man sett lite för du berättar så inlevelsefullt & roligt!
Ska leta upp Darth Vaderklippet på Youtube ;)

(Å, tänk om TV kunde banda turnen..)

Stookiglia sa...

Hihi!! Jasså tycker du det? Du ser allt framför dig :P
Ja, du får ta och leta upp något Darth Vader klipp. Han är skitbra!

(Ja, tänk om...)

Unknown sa...

Den ÄR inspelad..

http://www.lovefilm.se/film/51849-Johan+Glans+World+tour+of+Sk%E5ne.do