torsdag 15 januari 2009

Pat McGee Band recension

Här kommer nu min första recension av en julklapp.

Pat McGee Band - Save Me

Jag har faktiskt hört denna skivan innan men eftersom jag är en sån person som vill att musikindustrin ska överleva köper jag sånt jag gillar (plus att den fanns inte att köpa innan så vad kan man göra åt det när den inte går att köpa i Sverige?). Man får ju inte fina inlays och man kan inte läsa om vilka som skrivit låtarna, spelar instrumenten eller tacken. Ja, ni läste rätt. Jag är en nörd som faktiskt läser allting.

Det är synd att Pat McGee Band inte är så kända för de är väldigt bra. Speciellt deras senaste skiva. Den är helt fantastisk! Men detta är också en väldigt bra skiva.

Jag upptäckte dem genom att lyssna på Yahoo! radion i deras messenger. Då kom låten "Must Have Been Love" och jag föll direkt. Ni som känner till John Mayer kan kanske höra det jag gör, introt är väldigt likt JM's Room For Squares år. Underbart! Videon nedan är just den låten så lyssna gärna. Nu är denna nedkortad så den är en aning annorlunda i slutet, men annars är den samma. Och ja, videon är inte bra så ni ska nog inte titta på den. Haha!!

Andra låtar jag gillar extra mycket på denna skivan är "Now", för jag känner igen mig själv väldigt i den. Inte nog med att den är bra, den blir då extra känslosam för mig. En man kan gråta till när man känner sig nere. Hehe. Sen är också "Don't give up" jättebra. Jag fullkomligt älskar textraden "I'm scared of us falling. I'll never let go of your hand". Så fint! Och den sista jag tänker nämna är "Wonderful". Den har en sån härlig drivkraft. Det är en riktig "köra bil-låt". Jag kan riktigt se hur man sitter i en cabbe och kör runt en varm sommarkväll och bara känner sig lycklig.

Så se till att göra er bekanta med Pat McGee Band, för de är mycket bra. För att få lite blodad tand tycker jag att ni ska trycka play på videon nedan ;)

2 kommentarer:

niffin sa...

Jag blev nyfiken här & gick till Spotify för att lyssna på mer... EN låt har de: Lost. Får kolla mer på YouTube.

(Haha, jag är också en sån där läser-allt-nörd: alla tack & annat som finns i pyttestil.:P Det ger absolut mervärde till skivorna.)

Stookiglia sa...

Vad synd att bara den låten fanns. Konstigt att det är just den dessutom, och inte någon mer känd. Lost tycker jag faktiskt inte är så bra.
YouTube har inte mycket heller är jag rädd. Men de har ju några bra på sin MySpace sida annars.

Då är jag inte ensam! Hihi!!