måndag 15 september 2008

Storslaget, Tv3 Danmark!

Normalt brukar jag inte posta mer än ett blogginlägg per dag men nu känner jag mig tvungen. Jag måste ju berätta vad jag såg tidigare under kvällen.

Jag satt vid datorn när mamma tittade på "2900 Happiness" på TV3 Danmark. Under reklamen hör jag henne säga till mig att det är John Mayer. Jag fattar inte riktigt var hon menar då. Men sen tändes lampan, att det måste vara en reklam. Så jag sprang in i storarummet och ser då reklam för hans live cd och dvd "Where the light is". Den kändes så...storslagen! Precis som John själv. Tihi!

Men chocken att de gjorde reklam för John blev inte lika stor när jag hörde att det var danska trean. Jag trodde först det var på svensk tv. Hade det varit det hade jag väl svimmat. Hahaha!!

Danskarna har mycket bättre koll än svenskar på musik känns det som. De har i alla fall bättre koll på John Mayer och de uppskattar honom för det han håller på med. Inte för sina romanser. Jag förstår verkligen varför han väljer Danmark framför Sverige. När han spelade i Sverige brydde sig knappt någon. I Danmark var det nästan hysteri. Haha!! *drömmer mig tillbaka till första konserten*

Ja. Nu har jag väl sagt det jag ville säga. TV3 Danmark har en jättebra reklam för John's skiva. Alla JM fans får klistra sig framför deras reklamtider ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sverige är verkligen kassa på att få fram artister, både de lite okända men också de riktigt kända. De borde göra mer reklam och ha fler konserter runt om i sverige helt enkelt.

Cornflower sa...

Hoppas Sverige ändrar sej snart!! Vi behöver fler RIKTIGA musiker hit! Vi har tillräckligt med Idol-deltagare på radion..

Hoppas allt är bra me dej:)

Stookiglia sa...

allie: Ja, så är det verkligen. Även större artister som du säger. Alla vet kanske att tex. Madonna släppt en ny cd men sen kommer inte reklamen på tv förrän en månad efter släppet. Knäppt!

cornflower: Haha! Håller helt med dig. Fast det är mer melodifestival än Idol. Idol är bättre musik än schalger :P