torsdag 31 december 2009

Mitt bokår 2009

Här kommer sista etappen, och här är det inte vilka böcker som gavs ut detta året, utan jag betygsätter de jag har läst under 2009. Vill ni veta närmre, kan ni kolla mitt inlägg från förra året.

Under 2009 läste jag nitton böcker, plus en som jag läste lite in på året och en som jag inte riktigt har hunnit läsa ut ännu.

Bästa böckerna 2009:
PS, I love you - av Cecelia Ahern
Den som inte tar bort luddet ska dö! - av David Batra
Dark Angel trilogin - av Max Allan Collins
Northanger Abbey - av Jane Austen

Sämsta böckerna 2009:
Nalle Puh hummar och tänker - av A. A. Milne & E. H. Shepard
Allt är upplyst - av Jonathan Safran Foer

Det var det hele.
Nu återstår det bara att önska alla mina läsare ett Gott Nytt År!!

2 kommentarer:

niffin sa...

En Nalle Puh som sämsta? =O Var det en sån där hopkoksbok som är så populärt att göra nu för tiden? :\

DSITBLSD & Northanger Abbey läste ju jag med! ;) DA & PS väntar i år.

Stookiglia sa...

Det var en med lite sånger men de var inte bra direkt. Så det positiva med den var att det var en liten, kort bok. (I Feng Shaun storlek ungefär).

Hur var det nu? Fick jag höra vad du tyckte om Northanger Abbey?