torsdag 31 december 2009

Filmåret 2009

Filmerna som släpptes 2009 var svårare att hitta faktiskt. Jag hoppas ändå att jag kom ihåg de jag tyckte var mest minnesvärda.
I detta temat ta jag även tv-serier.

Bästa filmen 2009: Julie & Julia.
Bästa serierna 2009: Glee, sista säsongen av Cityakuten och säsong 3 av Heroes.

Sämsta filmen 2009: Bride Wars, som var en stor besvikelse.

Bästa händelserna inom film och tv 2009: Att serien Glee kom till Sverige var underbara nyheter. Den är så rolig och bra! Jag älskar det mesta med bra musik. Jag önskar mitt liv var som en musikal med ett lyckligt slut!
Jag är så glad att säsong 3 av Heroes var mycket bättre än den andra. Men nu är det snack om att den ska läggas ner. Typiskt, när den nu går uppåt igen. Men något som är dåligt är Claire's peruker. De ser hemska ut.

Sämsta händelserna inom film och tv 2009: Det sämsta var att de lade ner den fantastiska tv-serien, Cityakuten. Vad ska man nu se fram mot måndagar klockan nio? Det känns lite konstigt att det aldrig kommer fler avsnitt.
I år kom New Moon på bio. När ska den hysterin lägga sig? Jag är så trött på vampyrer överallt! Se bara på alla som har inspirerats av de filmerna. Finns det inget annat som intresserar ungdomar nuför tiden?
Detta året förlorade världen en rad skådisar också. Den som jag kände till mest, och som chockade mig mest var Brittany Murphy. R.I.P. Hon dog alldeles för ung.

4 kommentarer:

Anna sa...

Härlig filmläsning!! :D
Me too, jag vågade knappt sjunga ut, att jag är trött på vampyrer överallt. Då är jag inte ensam om detta, också trött på denna vampyr-hysterin.

Megasugen på att sno filmåret 2009 listan? får jag göra det? :D

Stookiglia sa...

Åh! En till? Vad skönt att det finns fler som är trötta på vampyrer. Jippie! Hahaha!!

Det är klart att du får sno idéen och skriva dina favoriter och icke favoriter från 2009 :)

Anna sa...

Japp, en till! Fniss! Hahaha!!

Tack för att jag får sno & skriva min egen lista. Ska bli kul! :D
Gör det på en gång nu.

niffin sa...

Vad ska man nu se fram mot måndagar klockan nio? Det känns lite konstigt att det aldrig kommer fler avsnitt.

Amen to that!

Om vampyrer:
Som "die hard-vampyrfan" kan jag ändå hålla med lite. Det kommer att bli världens backlash mot vampyrerna snart & då kan de äntligen bli sina vanliga ljusskygga jag igen. ;)