lördag 27 juni 2009

Michael Jackson 1958-2009



Michael Jackson är död. Det var den stora nyheten på tv-kanalernas morgonprogram.
Jag kan inte påstå att jag blev så förvånad när min mamma berättade det. Jag tänkte att han hade ju varit sjuk en längre tid så det blev väl värre och gjorde så att han dog. Men när jag fick veta att det var av en hjärtattack blev jag mer förvånad. Det hade jag inte väntat mig.

I morgonsoffan diskuterade de vad som skulle bli ihågkommet, allt skvaller eller hans musik. De verkade mest tro på skvallret. Var fan kommer de ifrån? Musiken är svaret. Visst, skvallret kommer inte glömmas. Men flera år från nu kommer någon ny, ung lyssnare inte veta om allt skvaller kring Michael. Den unga lyssnaren kommer bara lyssna på den bra, säregna musiken. Så är det.

Som person har jag inte gillat Michael Jackson så mycket. Han har gjort en del tvivelaktiga saker. Men jag tänker inte gå in på allt det där.
Hans musik har jag gillat. Inte allt, men vissa låtar. Speciellt de äldre låtarna för de senare har jag aldrig riktigt gillat. Han fick en sån mesig röst med åren.

Bilden i inlägget valde jag för att det är min bild av Michael Jackson. Jag tyckte pappas LP skiva "Thriller" var så fin och bilden var så söt på en svart Michael med en tigerunge.

Han var en av de verkligt stora under vår tid. Nu är han en legend.
R.I.P.

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilken underbar bild på Michael med den söta tigerunge.
Jag minns Thriller så mycket väl & såg den många gånger när jag var yngre. Jag älskade den, så bra var den.

Sandra sa...

Fina ord du skrivit :)
Håller med om det mesta!