lördag 4 juli 2009

Looking for a fight

Efter en dröm om en gammal kompis kände jag en stor saknad. Det var så längesedan jag pratade med honom och jag saknar vår vänskap. Den var väl lite annorlunda och det är nog det som gör att jag saknar den extra mycket. Saknaden har gjort att jag har lyssnat på mina No Doubt skivor idag för han gillade också dem. Jag fastnade speciellt för "Simple Kind of Life" idag. Den är så bra och den tar upp saker jag känner liknande för. Den passar speciellt bra nu när jag har en riktigt jobbig period av så kallat "quarterlife crisis", för den tar upp sånna känslor man kan få.

3 kommentarer:

niffin sa...

"How'd I get so faithful to my freedom?" - en sån bra rad. (Bra låt & video med.)
Å andra sidan: "bättre ensam ensamhet än ensamhet när man är två"...
Knepigt, det där... :\

Stookiglia sa...

Jo, det har du rätt i. Då är ensam ensamhet bättre.

Allie sa...

Bra låt. Ibland kan det vara till hjälp när man har låtar som påminner om något jobbigt, kan vara till god hjälp att få ut sina tankar och må bättre sen.