tisdag 11 november 2008

Scott Grimes är en musiker

Ni som följer "Cityakuten" och gillar Dr. Archie Morris. Visste ni att han är en sångare? Jag kommer ihåg julavsnittet då man först får höra Morris sjunga. Jag blev så överraskad för jag visste inte att han sjöng, och jag visste inte att han kunde sjunga så bra.

Idag har jag kollar lite klipp på YouTube och hittade då en riktig musikvideo med Scott Grimes (som han heter på riktigt). Jag blev helt paff! Jag visste verkligen inte att han höll på med musiken så pass. Jag trodde mer att det kanske var en hobby. Men han släppte faktiskt en skiva redan 1989!!

Videon ovan är ingen musikvideo. Men den följer en dag i hans liv där han bl.a. spelar in repliker till "American Dad" och så sjunger han lite Elton John i bilen. En söt liten video som ni gärna får kika på ^_^

Vad tycker ni om Scott's sångröst och musik? Musikvideon Sunset Blvd kan ni titta på här. Den låg faktiskt på Billboardlistans Top 20 i USA. Inte illa.

Jag hoppas man kommer få höra mer av honom i framtiden. Jag älskar Morris och diggar Scott :D

1 kommentar:

niffin sa...

Men vad detta var kul att se! Vad bra han är!! :P