fredag 20 mars 2009

Coca-Cola + Bullerbyn

Igår hade jag visslandet i Coca-Cola låten på hjärnan. Sen tänkte jag att jag kände igen den melodin på något vis. Åh ja! Det finns en annan låt som är väldigt lik den melodin.
Så nu vill jag att ni tänker er den visslingen från reklamerna (den är inte alltid visslad, men i den senaste visslar dem den melodislingan jag menar), eller att ni visslar den högt. Har ni gjort det nu? Bra. Då tar ni nu och visslar början av låten till "Alla vi barn i Bullerbyn". Vad säger ni nu då? ^_^
Var Coca-Cola låtskrivaren ett fan av Astrid Lindgren tro? Hahaha!! Nej, detta är fömodligen en slump att de är så lika. Men visst är det coolt!

1 kommentar:

niffin sa...

Haha, vad skumt! =O (Jag letade upp dem på YouTube - & vad likt det var!)

By the way, du är utmanad. ;)