söndag 10 augusti 2008

Underbara Mr. Darcy

Som ni kanske kan se har jag en ny header här på bloggen. Jag kännde för att göra något nytt men den blev inte så lyckad som jag hade velat. Har haft lite PSP torka ett tag nu. Får till något då och då men inte alls så ofta som innan. Plus att det känns som vissa saker blir så tråkiga.

Nu till något annat...

På lite mindre än en vecka läste jag Jane Austen's bok "Pride and prejudice". Ni undrar kanske varför jag inte skriver den svenska titeln och det är därför att jag har läst den på engelska.
Förra gången jag läste den var på gymnasiet i engelskan. Jag tyckte den var seg till jag kom till ungefär mitten och det tog mig mer än en månad att läsa den. Hur jag kunde tycka den var seg, det vet jag inte. Jag hade inga som helst problem denna gången, eller jo. Det fanns ett stort problem. Den gick inte att lägga ifrån sig! Haha!!
Det är en bok som jag varmt rekomenderar. Om ni har sett BBC serien så tror jag det kan vara extra kul att faktiskt få ha läst boken med. Nu är jag så hemskt sugen på att se om serien! Jag får väl ta och göra det när jobbet är slut för då lär jag ha en massa tid över. Alltför mycket tid är jag rädd...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte varit så intresserad av att läsa den tidigare eftersom det inte är vad jag normalt gillar att läsa, men jag tror nog att jag ska försöka mig på den ändå! Tack för tipset :)

Stookiglia sa...

Vad kul :)
Titta gärna tillbaka och säg vad du tyckte om boken.