lördag 12 juli 2008

Where the Light is

I onsdags när jag kom hem från jobbet låg där ett paket på skärbrädan i köket. Min John Mayer CD och DVD hade äntligen hittat hem!!
Men tyvärr kunde jag inte se eller höra på dem då. Så igår var jag ledig och det första jag gjorde den morgonen var att sätta på DVD:n. Åh! Himmelriket!
Denna var verkligen proffsigt filmad. Proffsigare än den förra. Haha! Så himla snygg filmat med snygga bilder. Wow! Och John...Han är bäst live. Han är så fantastisk och han är äkta till hundra procent.
Jag tycker att man verkligen fick se vilken skicklig gitarrist han är på denna DVD:n. Shit alltså! Han är grymt skicklig!

Det var kul hur man togs lite bakom scenen också. Synd bara att det inte fanns mer extramaterial med det.
Och bland det bakom scenen. Vem satt bredvid honom? Jo, det var ju hans ex, Minka Kelly. Jag tycker det är så synd att de inte är ett par längre. Hon verkar ha vatt den som varit bäst för honom. De verkade riktigt bekväma med varandra till skillad mot vad man har sett med de andra tjejerna. Så jag tycker det är jättesynd att de inte är ett par längre. Men men. Man vet aldrig vad som händer i framtiden ;)

Inledningen och slutet med när John sitter i närheten av Hollywood skylten är så bra med. Så himla fint med omgivningarna. Det är liksom så storslaget. Där sitter han bara och spelar gitarr.

Det är så svårt att beskriva hur jag känner det. Men jag känner hans genuina kärlek för det han gör och det gör att man omöjligt kan lämnas oberörd.
Både skivan och DVD:n är grymt bra. Om du inte redan har dem...Vad gör du här? Spring och köp dem! ;D

3 kommentarer:

niffin sa...

Men jag känner hans genuina kärlek för det han gör och det gör att man omöjligt kan lämnas oberörd.

Precis, det är så det ska vara.:) Att de är artister/konstnärer för att de älskar det & måste.
Blir verkligen sugen på den nu! ♥

Cornflower sa...

aaa det har jag inte fattat att det var Minka bakom scenen!! Och han som verkar så hysch hysch med sina damer.. Men jag håller på Jennifer:) Gillar henne!

Himmelriket indeed!

Anonym sa...

Du är utmanad ;P
http://ontheway.blogg.se/2008/july/en-utmaning.html#comment
(där kan du oxå koipera texten)