fredag 18 juli 2008

Musikutmaning och annan utmaning

Jag har aldrig postat någon utmaning på denna bloggen tidigare, så det är väl kanske dags. Hehe.
Den första snodde jag från Marias blogg för att den verkade rolig och det är just sånna jag gillar. Fast jag hade velat skriva om kategorierna lite och lagt till andra. Och vissa vill jag egentligen förklara varför jag valt och hur. Men det får kanske vara till någon annan gång. Om ni däremot undrar om någon speciell låt på en fråga så kan jag gärna svara varför jag valt just den.

Jag svarade för nuet och tog bara en artist/grupp en gång. Många andra låtar kan dock passa in där.
Vem som helst får anta utmaningen och svara på frågorna. Jag tycker sånt kan vara intressant att läsa.

Vilken musik väljer du när du känner...

...dig upprorisk? "Harder to breathe" - Maroon 5
...att du inte orkar längre? "The pieces don't fit anymore" - James Morrison
...för att dansa? "I don't feel like dancing" - Scissor Sisters
...att du fått ditt hjärta krossat? "We might as well be strangers" - Keane
...att du vill bli på bättre humör? "Heart of life" - John Mayer
...för att festa? "I'd like to" - Corinne Bailey Rae
...för något lugnande? "Until the end" - Norah Jones
...för att sjunga? "Lollipop" - Mika
...att du vill dra täcket över huvudet och bara ligga där? "Hand me down" - Matchbox Twenty
...dig kär? "The day after tomorrow" - Saybia, och även "Afraid" - Yellowcard
...dig riktigt förbannad? "She hates me" - Puddle of Mudd
...för att gråta? "A place nearby" - Lene Marlin
...dig osäker? "Heaven forbid" - The Fray

Sen har jag blivit utmanad av en viss Sandra. Självklart antar jag utmaningen.
Eftersom det är så sent på kvällen skriver jag svaren för morgondagen ;)

1. Beskriv reglerna.
2. Svara på alla frågorna.
3. Välj ut 6 personer som du vill ska svara, och utmana dem i deras bloggar.
4. Be dem läsa din blogg.
5. Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
Jobba
Äta sen middag (eller lunch som vissa säger)
Kanske åka ut någon sväng
Vara hemma och ta det lugnt och njuta av den korta helg jag har
Sova

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag gick väl i mellanstadiet och handskades med att bli mobbad och utfryst.

Vilka platser har du bott på?
Jag har bott här i Kristianstad hela mitt liv.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
Köpa en flygel
Ge bort en del pengar och spara för framtiden
Hyra en tolk och åka till Japan
Åka till alla mina drömresmål som tex. Seychellerna
Köpa hus på Mallorca, i Danmark på Strandvej, i Italien och så klart ett här himma ;)

Jag vet inte alls vilka jag vill utmana. De flesta jag känner har nog redan blivit utmanade. Så vem helst som läser detta och känner sig manad för svara på frågorna.

1 kommentar:

Anonym sa...

"handskades med att bli mobbad och utfryst."
Näe :(