lördag 26 april 2008

Musik- och kärleksböcker

Idag har jag beställt lite nya böcker. Jag beställde bland annat den om de 1001 albumen man ska höra innan man dör. Den kan vara intressant att ha och se fall man till slut har lyssnat på många av dem.
Jag beställde även "The history of love", skriven av Nicole Krauss. Den boken fick jag reda på genom en slump. Det var när jag letade kärleksbilder så kom det bokomslaget fram. Bara titeln var ju så fin och den verkar fin så nu är den beställd.
Den tredje och sista boken var "Message in a bottle" som är skriven av Nicholas Sparks. Flera av hans böcker har filmatiserats och så även denna. Jag har sett både "A Walk to Remember" och "The Notebook" men denna har jag faktiskt inte sett. Men jag vet att Kevin Costner är med i den. Jag är inte jättesugen på att se filmen men jag vill läsa boken. Jag kan tillägga att jag inte har läst de andra två böckerna som blivit film. Det har liksom inte blivit av, plus att jag innan var rädd att tycka mindre om "A Walk to Remember". Haha!! Det är knäppt, jag vet. Men någon dag ska jag läsa dem. Får ta och låna de av min syster.

Men hur ska jag få tag i boken av Anna Leonowens som jag har skrivit om? Den var ju förbeställd men efter ett långt tag fick jag beskedet att den var slut och ska inte beställas in igen. Jag vill ju ha den! Sånt är alltid så typiskt. Nåja. Jag får hoppas att jag får tag i den en dag.

5 kommentarer:

niffin sa...

Vad kul med beställda böcker! :P
Du får berätta om Krauss bok när du läst den. (Jag bara har börjat på den.)
Däremot har jag sett Kevin Costner i "Message in a bottle". Man kanske skulle våga sig på... boken? ;)

Stookiglia sa...

Jadå. Jag kommer berätta vad jag tyckte om den. Men det lär dröja ett tag innan jag läser den. Har många på tur nu. Hehe.

niffin sa...

Är det den här du letar efter?
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1418131261

Såg att samma bok, men från ett annat förlag, var slut. Här är alla med AL som författare: http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=anna+leonowens&title=anna+leonowens&fromproduct=False

Hoppas du får tag i den snart!

Stookiglia sa...

Ja det är den. Hmm. Får prova att beställa den då om den kanske finns på annat förlag. Synd att jag precis har skickat en beställning :P
Tack för infon! Nu kanske jag får tag i den på något sätt.

Anonym sa...

Sparks är lysande! A Walk to Remember kommer förresten snart ut på svenska på Kjellbergs Förlag. Undrens tid ska den svenska titeln vara.
Länk:
www.kjellbergsforlag.dinstudio.se