måndag 31 december 2012

Musikåret 2012

Och så till sista listan, nämligen musiken.

Bästa album 2012:
Born & Raised - John Mayer
Strangeland - Keane

Bästa händelserna inom musiken 2012:
SafetySuit kom med ett nytt, bra album. Titelspåret "These Times" blev första singeln och musikvideon till den är så himla fin och bra.

Alicia Keys kom tillbaka efter sin mammaledighet med en jättebra singel i låten "Girl on Fire". Albumet fick jag i julklapp så jag har inte hunnit lyssna på det så mycket ännu. Men det är irriterande att det bara är Nicki Minaj's version av "Girl on Fire". Jag vill ha versionen som musikvideon är gjord på!

Det var kul att se Robbie Williams tillbaka med låten "Candy" som sätter sig direkt. Den är trallvänlig och väldigt bra.

Keane...Vad mer kan man säga om dem? De är tillbaka med sina fantastiska låtar som man blir förälskad i. De har så mycket känsla! Jag älskar deras musik!

Och så John Mayer. Han är alltid underbar. Fast det är inte hans bästa album även om jag verkligen tycker om detta också.

Sämsta händelserna inom musiken 2012:
Att få veta att John Mayer var tvungen till ytterligare en operation var den värsta nyheten. En tyst John är inget att sträva efter. Men förhoppningsvis kommer han aldrig mer få problem nu. Håll tummarna!

Maroon 5 gjorde mig besviken detta året. "Moves Like Jagger" var jättebra, men låtarna från senaste albumet är inte alls så bra som de brukar vara. Kanske har det med att göra att Jesse Carmichael inte längre är med i gruppen.

Jag är så trött på Katy Perry, Loreen, Madonna... Ja, fler finns det säkert men det är de namnen jag kommer på nu. Vissa borde ta en paus. Vissa borde inte ens ha den status de har. Jag är alltså inget fan.


Gick jorden under som den skulle? Isåfall har jag missat det.
Hur som helst får detta summera 2012. Välkommen 2013.

GOTT NYTT ÅR!!!

3 kommentarer:

niffin sa...

Blir det några inlägg om året 2013? *hoppashoppashoppas* ;)

Stookiglia sa...

Som det känns nu blir det inte det. Jag har faktiskt tänkt på att skrota hela bloggen eftersom jag ändå bara är här en gång om året.

niffin sa...

Neej, vad synd om du gör det! En-gång-om-året-bloggar behövs, de med. Listor är alltid populära! *fortsätter hoppas* ;)