lördag 31 december 2011

Musikåret 2011

Mina listor med bästa böckerna, filmerna och musiken under året har blivit lite av en tradition. Så trots att bloggen har legat i ide i ett år och kanske får ligga i ide lite till, väcker jag den nu för att lista det bästa från 2011.

Jag börjar med musikåret.

Bästa album 2011:
James Morrison - The Awakening

Bästa händelserna inom musiken 2011:
Det coolaste var ändå att både ettan och tvåan i Idol kommer från Skåne. Och de båda har gått på den bästa skolan som måste ha väldigt bra statistik i sångtävlingar ;) Fast Robin skulle ha vunnit. Även om jag inte direkt kollade på programmet så var det jag hörde från Robin mycket bättre än Amanda.

På julafton och dagen innan spelade Mix Megapol bara jullåtar, vilket jag tyckte var jättemysigt! De hade mer blandning än i vanliga fall, vilket borde vara ännu svårare. Men det var verkligen härligt. Då fick man lite julstämning på jobbet dagen innan julafton, och sen fick man lite stämning när man körde till släkten på julafton.

Har det verkligen inte hänt något bättre som är värt att nämnas? Jag kan alltså inte komma på något annat just nu. Det känns nästan tragiskt :P

Sämsta händelserna inom musiken 2011:
Att radion alltid måste spela sönder alla låtar. Nu har till och med Chris Medina och Adele blivit tråkiga. Snart är jag väl lika trött på James Morrison's underbara singel "I Won't Let You Go".

Eric Amarillo's så kallade sommarplåga var verkligen en plåga. Inget man har hört av honom är bra. Dessutom ser han otroligt läskig ut. Man blir ju rädd för människan!

Vintern 2011 skulle John Mayer släppa nytt studioalbum, men då han blev dålig i halsen och fick opereras fick det skjutas upp. Men jag ser fram emot nästa år när man får hålla i en ny musikskatt från honom.

2 kommentarer:

niffin sa...

Du är tillbaka! :D

Har du hört Johns nya? Vilken fråga förresten, det måste du ju ha gjort! ;) Jag gillar den; så skön på nåt vis. Hörde t o m en steel guitar... går han mot Americana eller någon slags rban country istället för blues, tro?

Stookiglia sa...

Kajnd åf ;)

Ja, de 60 sekunderna han har på bloggen. Och det verkar riktigt bra. Man var ju rädd när man hörde om country influenserna. Haha!!
Tänk att han alltid ska byta stil på sina skivor! Men det är en del av hans brilljans.
Naow hiis a cantribåj från Täxäs ^_^