söndag 29 juni 2008

Vad händer med The Motorhomes?

Jag vet inte om ni vet om att jag gillar The Motorhomes musik väldigt mycket. Tyvärr är de inte en grupp längre. Det är väldigt synd. Speciellt eftersom jag först nu har fått höra mer av deras musik.
Alla kommer väl ihåg deras genombrott låt "Into the Night"? Musikvideon till den var så hemskt sorglig. Jag kan inte hålla gråten borta när jag ser den. Det skär i mitt hjärta. Den är hemskt vacker.
Så idag ville jag se på några av deras andra videor och kikade då in på YouTube. Vad ser jag då? Att videorna faktiskt är officielt upplagda och att de blev medlemmar där i augusti förra året. Men då hade de varit splittrade i många år så hur kommer det sig? Har de blivit ett band igen och ska släppa nytt? Jag tror inte det, men det hade varit hemskt roligt. Jag undrar bara varför de är så pass nya medlemmar med en grupp som ej finns.
I en av kommentarerna stod det att om man ville kolla vad sångaren gjorde nu kunde man kolla upp honom på MySpace, så det gjorde jag.
Om ni söker på MySpace Music på namnet Mattias Edlund (eller klickar på hans namn här) kommer ni till hans sida. Där finns tre fina låtar upplagda. Han har alltså inte slutat med musiken men det är ju inte musik som når så många öron kanske. Men jag är hemskt glad över att ha hittat hans sida så jag kan lyssna på lite nytt. Han har en fin och speciell röst och skriver så fina låtar.
Tack och lov för MySpace :D

(Om ni lyssnar på Mattias låtar vill jag hemskt gärna höra vad ni tycker. Och berätta då gärna också om ni gillade The Motorhomes sen innan eller hur det ligger till. Sånt är alltid kul att veta)

9 kommentarer:

niffin sa...

Undrar om det inte är skivbolaget som lagt upp videorna på YouTube?
Motorhomes MySpacesida säger ju att de ingen hemsida har, men den här kommer rätt nära: http://users.tpg.com.au/wagnerbe/motorhomes_bio.html

Jag blev helt däckad av Mattias Edlunds låtar & röst! * ♥ * Har inte hört så mycket med dem förut, förutom Into the night. Tack för tipset - igen! ;)

Stookiglia sa...

Jo, det kanske det är.

Vad kul att du blev det :D De låtarna är verkligen bra.

Anonym sa...

Eftersom jag är vän med en i bandent så kan jag mer garanti säga att de inte är ett band igen. Träffade en av dem igår o inte ska han spela i bandet =) Men visst fasen var de kanon.

Stookiglia sa...

Jasså. Då vet jag det från en säker källa och det är ju bra. Tack! Synd bara att det inte är så, för som du säger så var de kanon.

Anonym sa...

Hej! Jag råkar ha fått nys om att han alldeles snart (dec) släpper singel och skiva i början på 2009. håll utkik efter john me. Sveriges skönaste röst...
Sofie

Stookiglia sa...

Tack för infon Sofie!
Ska hålla både öron och ögon öppna :)

Anonym sa...

De testade John Me, som är Mattias i fd Motorhomes i flipp eller flopp idag på p3.
Blev flippad. Försöker surfa och hitta lite info om när den släpps men hittar inget. Låten heter lovedrug nånting.

Peter

Stookiglia sa...

Ja, jag läste om det på Mattias MySpac blogg. Det är ju jätteroligt :)
Han skrev där att albumet i alla fall släpps tidigt nästa år. Det blir något att se fram mot.

Anonym sa...

Fel. Tack och lov för Youtube!

Tackar