tisdag 27 maj 2008

Senast sedda, söta filmer

Det känns som det var ett bra tag sedan som jag skrev om bra musik eller filmer. Det kan bero på att jag inte har sett på så mycket film och att jag har haft mycket att göra och därför varit trött.
Nu tänkte jag berätta vad jag tycker om de senaste två filmerna jag sett.

Busungarna (The Little Rascals) från 1994.
Den är en av mina favoritfilmer. Den är så himla söt och go och rolig. Alla barnen är så duktiga och charmiga. Jag är kär i Buckweat och har varit det sedan jag först såg filmen.
Vill ni höra en liten tragisk historia till denna filmen som fick ett lyckligt slut till sist? Jo. Det var så att jag och min syster spelade in filmen på video eftersom vi älskade den så mycket. Sen när mamma en dag skulle spela in ett tv-program spelade hon över filmen! Fast hon trodde inte något var på bandet så det är ju ändå inte hennes fel, men det var hemskt! Och efter det visade de aldrig mer filmen på TV förrutom den dubbade versionen, och vem vill kolla på dubbat? Inte jag i alla fall.
För flera månader sedan såg mamma att man kunde beställa den från Hemmakväll så det gjorde vi. Det dröjde månader till vi fick ett mail att de inte hade den. Vaddå otur? Var det vårt öde att vi aldrig skulle få se den igen?
Så till slut, för någon vecka sedan, berättade en snäll tjej på internet för mig att hon hade hittat DVD filmen på en sida. Snabbt som ögat beställde vi den. Efter ett par dagar trodde jag att vi inte skulle få den nu heller, men sen kom den! Fy vad glada vi blev! Det är en härlig film med söt sång av Alfalfa. Ni måste se den!!

The Nanny Diaries
Den filmen såg jag igårkväll. Jag ville mest se den för att Alicia Keys är med, men den verkade även söt. Och snacka om söt film. Den var verkligen känslosam och söt. Jag tyckte den var väldigt bra.
Jag gillar inte direkt Scarlett Johansson, men här var hon bra. Och söt. Gillar henne bättre som brunett.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Busungarna är så söt!! Tror jag ska ha den på vhs nånstans, måste se den snart (:

niffin sa...

The Nanny Diaries är en riktigt bra bok. Nu blir jag jättesugen på filmen & wii - jag har den här hemma! :)