fredag 31 december 2010

Filmåret 2010

Jag tror faktiskt inte att jag har sett så många filmer i år. Åtminstone inte som varit producerade i år. Sen vet jag inte om alla jag nämner är från slutet av 2009 eller från 2010, men men.

Bästa filmerna 2010:
Despicable Me & How To Train Your Dragon
Bästa tv-serien 2010:
Nikita

Sämsta filmen 2010:
Armored

Bästa händelserna inom film och tv 2010:
En hel del intressanta animerade filmer kom. Det utbudet var nästan bättre än spelfilmerna.
Årets julkalender "Gyllene Knorren" var den bästa på väldigt länge och det tackar vi för.
Något bra som hände med tv-serierna var att Shane West åter kan ses i rutan. Det var längesen! Och serien ("Nikita") är bra. Jag fick en Dark Angel känsla när jag såg trailern, men riktigt så är den inte. Så toppenbra kommer den aldrig bli, men där finns likheter och denna serien är faktiskt bra.

Sämsta händelserna inom film och tv 2010:
Även om tv-serien "Chuck" fortfarande är bra, så är den inte längre lika bra. Det känns som den har tappat något.

Konstigaste händelsen inom film 2010:
Vad hände med premiären av filmen "I Love You Phillip Morris"? Den försenades gång på gång i USA och hann till och med sluta visas här. Varför hände detta? Jag tycker allt kring den filmen verkar väldigt märkligt. Men jag vill se den. Den verkar bra.

4 kommentarer:

Anna sa...

Jättekul läsning på alla dina listor!!

"Nikita", jag såg ett avsnitt, den verkade bra, men var tvungen att slita ögonen från den. Likadant med "Chuck".. Annars blir mina ögon fyrkantiga. Därför börjar jag inte kolla på fler avs. Linda Hamilton är med flera avsnitt i "Chuck" visste du om det? Såg på Imdb.com.

Vad är H.R.H med Danielle Steel? jag gillar hennes filmer, hon är väldigt bra.

Stookiglia sa...

Vad synd att du inte kan följa fler seier. Ibland blir det för mycket.

De avsnitten med Linda Hamilton har inte gått i Sverige ännu, men jag ser fram emot att se dem.

H.R.H. (Her Royal Highness = Hennes Kungliga Höghet) är en bok om en prinsessa från Lichtenstein. Jag vet ej om den finns som film.

Anna sa...

Japp, ibland blir det för mycket, även om jag älskar filmer & serier alldeles för mycket! Men måste dra nån gräns ibland, som nu.

Va bra, att veta, kan inte du meddela mig när Linda Hamilton är med, då kan jag se på dom avsnittena där hon är med :)

Aha ok, då vet jag vad HRH är för nåt.

Stookiglia sa...

Jo, det kan jag visst göra. Bara jag kommer ihåg det. Men jag vet inte första avsnittet hon är med i, så det kan jag inte meddela förrän efteråt.