tisdag 24 juli 2012

Cuz This is My United States of Whatever



Kommer någon ihåg denna låten? Häromdagen fick jag den helt plötsligt på hjärnan. Var får man allt ifrån egentligen? Och hur kan man komma ihåg den?
Men jag undrar var jag hörde den från början, för det kommer jag inte alls ihåg. Jag har försökt söka på internet men blev inte klokare av det. Jag kan tänka mig att det är från ett tv-program, men programmet som står nämnt har jag aldrig sett. Kanske såg man videon på MTV? För videon har jag också sett. Jag kom ihåg den innan jag kollade upp den på YouTube.
Det är läskigt vad man helt plötsligt minns från gammalt...

Det hade varit kul att höra kommentarer från fler som känner igen denna gamla "dängan".

3 kommentarer:

Thina sa...

Just denna specifikt kan jag inte säga att jag känner igen. Fast jag tyckte att den påminde mycket om "Funk soul brother" (innan jag hittade att det var den då! Hade beatet och typ ett halvt ord i huvudet haha). Tror det var just det där beatet som gjorde att jag tyckte de var så lika.

niffin sa...

Haha, jag har varken sett eller hört den förut - men nu sitter den som berget! XP

Stookiglia sa...

Många använde väl liknande beat och slingor då kanske.

Hahaha!! Ja! Visst sätter den sig!