lördag 17 juli 2010

Var är mina majskorn?!

Nu går jag ut med en fråga till alla runt om i Sverige. Har ni Parrots Spanish Corn i affärerna bland naturgodiset? Det ser ut såhär och är jättegott. Det är mitt favoritsnack till när jag slukar böcker. Problemet är att det har inte funnits på Konsum på jättelänge, dels för att de verkar ha bytt leverantör av naturgodis, och dels för att det mesta verkar försvinna därifrån. På ICA Kvantum har jag nog aldrig sett det, och på MAXI gapar det tomt. Men vid två sällsynta fall har jag hittat en ensam påse kvar. Hur kan det komma sig? Hittar de gamla som de hänger upp men Parrots har slutat tillverka det? Så kan det väl inte vara? Produkten finns ju fortfarande på deras hemsida. Därför undrar jag om ni har det i era mataffärer eller om alla här bara är emot mig och tar bort mina favoritprodukter som det så ofta känns som de gör :P

3 kommentarer:

Anna sa...

När jag läste ditt inlägg igår om Parrots, då jag brukar äta den då & då. blev fundersam om den fanns kvar i affär i min stad, så jag gick & kollade den (medan jag handlade förstås).. Fan, den finns inte!! Suck!
Min hemstad är också emot mig, den som är så god! Morr!
Instämmer, oftast tar man bort ens favoritprodukter, & sätter in skräp produkter istället..

Stookiglia sa...

Inte det? Grrr! Vi får starta en revolution ;)
Men vet du något konstigt? I förrgår fanns flera påsar på MAXI. Snacka om skumt när de inte har funnits på kanske ett halvår.

Anna sa...

Hahaha!
Precis, får vi nog göra, hihi.
Nähä,va säger du? Måste ta & kolla om de finns på Willys eller Coop , när jag skall storhandla next time.